متخصص غدد

مقالات پزشکی تخصصی غدد

متخصص غدد

مقالات پزشکی تخصصی غدد

تیروئید

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ب.ظ

دکتر فریدون عزیزی، گفت که نوع از ظرفیت تیروئید در مواقع مختلف زندگی بر افراد تأثیر می گذارد، یکی از موقعیت هایی که ظرفیت این عضو قابل توجه است، فصل تولد و نوجوانی است که کار مناسب آن به طور مستقیم بر رشد فیزیکی و ذهنی یک نوزاد و یک کودک دارد

 

وی افزود: "مادرانی که در دوران بارداری کمبود ید دارند، یا نوزادانی با ناکافی بودن ید دارند، دارای IQ پایینتری هستند و عوارض روانی، اضطراب و ذهنی را تجربه می کنند.

 

او گفت که اگر جدی بودن کمبود ید افزایش یابد، می تواند باعث «کراتینیسم» شود، بیماریها، مثلا، مانع روانی، کوتاهی شدید قد، و ... نتیجه نارسایی شدید ید. بدیهی است که این ناکافی امروزه با استفاده از نمک های یددار در ملل کاهش می یابد و اندازه ی ید در نمک توسط گیاهان تولیدی محدود می شود که نیاز بدن به شگفت انگیز بودن آن محدود شده است. بدیهی است خانم ها در طول بارداری نیاز بیشتری به ید دارند و در دوران بارداری باید از قرص های ید استفاده کنند.

 

عزیزی، گفت که انتظار می رود که ید، هورمون تیروئید ایجاد کند. بدیهی است، برای انجام دادن کار صحیح از اندام های تیروئید برای مقابله با مسائل مختلف در بدن، غیر منطقی نیست. نزدیکی از هورمون تیروئید برای عذاب و تخلیه مناسب سلول ها اساسی است و فقدان آن در بدن باعث کم کاری تیروئید می شود و مقدار زیادی از آن در بدن باعث هیپرتیروئیدی می شود.

 

با توجه به نشانه ها و تظاهرات هیپوتیروئیدیسم و ​​هیپوتیروئیدی در بدن، اظهار داشت: "از آنجا که این هورمون هضم سلول های بدن را کنترل می کند، به وضوح کاهش آن سبب ایجاد چروک، غم، کمبود و عجیب و غریب می شود و میزان کاهش وزن، و لمس قلب.

 

اندوکرینولوژیست ادامه داد: توسعه ناهنجاری قطعه های خاصی از اندام تیروئید می تواند آرایش تومور را سریعا انجام دهد. همانطور که اندام های تیروئید معمولا در گردن قرار دارند، هر گونه توسعه نامنظم در گردن به سرعت قابل مشاهده است و فرد باید سریعا به آن توجه شود. به متخصص متخصص مراجعه کنید تا بررسی کنید که آیا عوارض جانبی توسط یک متخصص مشخص شده است، درمان آرام یا روش پزشکی .

 

عزیزی خاطرنشان کرد: بدیهی است که فقط 5٪ از این تومور ها تهدید می شوند و نیازمند روش پزشکی هستند و 95٪ می تواند با درمان داروها انجام شود، که خوشبختانه هیچ مشکلی یا کمبود در کشور وجود ندارد و درمان مناسب است در حال انجام.


  • ehsan darban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی